fredag 6. februar 2009

Sommerfugler og rakfisk i Stamneshallen

Først vil jeg takke alle dere som satt i salen (Hvor? Sandnessjøen 6. februar 2009, så klart) . Dere var et fantastisk publikum. Det var en fryd å stå der oppe på den myke scenen. Safia leverte et fantastisk foredrag, ikke sant? Det var omtrent som å se Harry Potter svinge tryllestaven og trollbinde forsamlingen. Sant å si var vel foredraget hennes nærmest å regne som en definisjon på å trollbinde.

Bak scenen rådet en blandet stemning. Dugandsgjengen varierte mellom rolig og stresset. Foredragsholderne fikk sommerfugler i kronologisk orden. Først Siri og Klaus. Det var ikke lett å diskutere dyptgående sauestrategi med deg, Klaus, før klokken nærmet seg lunch. Folkens, dere skulle sett da jentene prøvde å få Klaus til å spise rakfisk. Det er viktig med god avføring, Klaus. Rakfisk fikser den slags. Arthur kom ved lunchtider. 80 kg materialisert humor entret rommet med den koselige sofagruppen. Øyeblikkelig stimlet pressen til for å sikre seg gode bilder og saftige kommentarer. Ved tretiden dro vi fram hovedlinjene for det nye healingkonseptet til Snåsaguten og undertegnede. Guten har klamme hender og professoren har klamme føtter. Her er det klart rom for nye helbredelseskonsepter. For å gi Snåsamannen et lite pusterom, anbefaler vi at kongeriket går over til Askavkok i et par måneders tid mens han henter krefter. Please, ikke fortell Snåsa kommune om konseptet, for de er desperate etter å slå mynt på dette. De gjør hva som helst, bare de kan tjene penger på det.

Bak sceneteppet var det et stort scenerom og en trivelig krok hvor det var rigget til med sofa, kaffe, sjokolade og frukt. Sekker, jakker og poser blandet seg med nervøse foredragsholdere og serviceinnstilte dugnadsjenter. Vi ble tatt svært godt vare på.

Min nye, somaliske venninne, Safia, var krystallklar på at bånsullen fra Voss skulle fram til folket. I generasjoner ar den tonevandret i familien vår. Hvis du vil ha teksten, kan du maile meg på sjur@innoco.no eller be om det i kommentarfeltet.

På flyet nedover hadde jeg hyggelig selskap med Knut Thomas. Skal dere ha en ny innbygger i kommunen, så slå til. Han er single. Kåre Willoch dumpet ned to seter foran oss. Han hadde også holdt foredrag. Hvordan jeg vet det? (Mannlig intuisjon) Når man kommer med et uåpnet pledd under armen, er sannsynligheten stor for at pleddbæreren kommer fra en eller annen scene. Selv har jeg mange gode pledd med firmalogo. For eksempel Innovasjon Norges prikkete grønne pledd. En gang fikk jeg en blomsteroppsats på 1,2 meter. Den måtte henge på do på flyet. Grillspydet jeg fikk på Hell for et par år siden ble karakterisert som djevelsk mordredskap av en ivrig ansatt i tyttebærpolitiet (det er Securitas det).

Akkurat nå har jeg fått en kopp te helt gratis av SAS. Utrolig. Det er ikke rart det går på dunken. Nå skjønner jeg hva de mener når de skryter å ha relansert service. Uansett, det er helg. Ha det fint, folkens. Kos dere i helgen. Knut Thomas, Safia, Arthur, Klaus, Siri og undertegnede utbringer en ekstra skål for dere. Uten dere hadde ikke denne jobben vært verdens beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar