mandag 22. februar 2010

Kundeverdi

Innovasjon tar som kjent utgangspunkt i å finne og utvikle gode løsninger på udekkede behov i markedet. I forbindelse med å avdekke og kvalifisere viktige kundebehov er det imidlertid lett å tråkke feil, ofte fordi en har en lyst til å lage tjenester som dekker egne behov istedet for kundens. Her er et eksempel som viser hvor galt det kan gå:
Sørg for at du dekker dine brukeres behov (fremfor dine egne) slik at dine løsninger gir ordentlig verdi for kundene.

1 kommentar:

Anonym sa...

Perfekt eksempler. Dette har irritert meg lenge. CNN's reklame for å se CNN har gjort det til at jeg vil absolutt ikke se på CNN.
Eks. på bra gjennomført løsning IKEA self service is maskin (dersom tekniske stabilit). Target kunder (barn) ELSKER det, så godt som 0 labourarbeidskostnad, lav salgs pris (økt salg... alle har en 10er, ingen Q (fornøyd foreldre)
Håper det dukker opp i alle Narvisen.

Legg inn en kommentar