tirsdag 2. juni 2009

Telenor vs. Canal Digital 1-1


I dag har jeg byttet leverandør av telefon og bredbånd fra Telenor til Canal Digital. Det gikk knirkefritt på tre minutter. Det vil si - det virker sånn akkurat nå. Det blir spennende å se om det faktisk er så enkelt...

Canal Digital først:
Jeg ringte å bestilte ny HD PVR boks og bredbånd. Selve avtalen ble gjort muntlig over telefonen (opptak) og var raskt og smertefritt. Kundebehandleren la vekt på at prisene skulle være en del av opptaket før vi begynte så da får vi tro at det ikke var noen skjulte kostnader. De er i hvert fall ikke en del av avtalen så langt jeg kan forstå. HD boksen kommer i løpet av ti dager og bredbåndspakken skulle komme med fri tilkobling. Venter i spenning, men så langt en flott kundeopplevelse :-)

Så til Telenor:
Jeg skulle si opp ADSL og Telefonabonnementet mitt (Det siste etter å ha brukt to år på å overbevise min kone om at fasttelefon er meningsløst). Tenkte det ville bli en langdryg og kronglete affære. Her ble jeg imidlertid svært positivt overasket. Etter å ha fortalt hvem jeg var og hva jeg ønsket måtte jeg bare oppgi fødselsdato så var alt greit.J eg kunne til og med avslutte forholdene i dag hvis jeg ønsket. Nå har jeg imidlertid betalt ADSL og fastpris på telefon frem til 15. juni så da lot vi det være siste dag av avtalen. (Canal Digital skal jo helst være installert før ADSL forsvinner også). Hvis det virkelig er så greit som at lyset slukkes og summetonen forvinner den 15. juni må jeg si at Telenor overgår selv mine villeste fantasier. 

Det er fortsatt et par uker til jeg får svaret på om dette virkelig var så enkelt. Jeg venter i spenning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det er fint at Telenpor klarer å samarbeide med Telenor (Canal Digital er jo et Telenor selskap).. er vel slettes ingen selvfølge det ;-)

Anonym sa...

Telenor vs innoco: 2-0 ;)

Espen sa...

Morsomme kommentarer :-)

Ved å bytte leverandør får jeg som kunde:
- Mindre nedetid (Erfaring fra andre i området)
- Raskere linje (kapasitetsbegrensninger i dag)
- Mye billigere abonnement

I Innoco er vi opptatt av å ta utgangspunkt i kundebehov. I dette tilfelle dekker Canal Digital mine kundebehov på en langt bedre måte enn Telenor. At selve bytteprosessen også oppleves som helt smertefri er også oppfyllelse av mine kundebehov :-)

Legg inn en kommentar