mandag 23. mars 2009

Perfekt levert


Kjære leser. I Innocos verden henger kundens behov høyt. Svært høyt. Det er på grunn av kundene våre vi eksisterer. Vi (og du) leverer verdi til kunden din og belønnes til gjengjeld med lojalitet, penger, ros og Word of Mouth.

På en samling hos en av våre kunder, Berg-Hansen, dukket det opp en historie som beskriver oppfyllelse av kundens behov på en meget elegant måte. Hos Berg-Hansen lever de av fornøyde kunder:

En kunde fra oss hadde reservert billett Brønnøysund-Oslo-Brønnøysund. Han hadde bestilt flexbillett for å kunne ombooke hvis det var nødvendig. Utreisen gikk helt normalt. Han kom fram til sin destinasjon når han skulle. Kunden hadde booket retur fra Oslo kl. 19.20 for så å ta siste flyet fra Trondheim til Brønnøysund. Jeg var tilfeldig på jobb den kvelden og tok opp køen før jeg gikk hjem. Der var det nettopp kommet en melding på hans bestilling om at flyet hans var kansellert fra Oslo. Da det var en halv time til siste flyet fra Oslo dvs. kl. 20.00 skulle gå og der var det bare 2 plasser igjen måtte jeg gjøre noe og det fort. Jeg ringte kunden samtidig som jeg ombooket ham til avgangen kl. 20.00. Han satt da i en kafeteria i avgangshallen og ante ingen fare. Jeg fortalte han at flyet hans til Trondheim var kansellert. Han protesterte på det da det ikke var kommet opp noen melding på skjermen om at noe sånt var på gang. Men her er det noe som skjer sa han - min flight blinker på skjermen og en masse reisende reiser seg og strømmer bort til billettkontoret - og den køen… Da var det sant allikevel at flyet var kansellert. Hva skal jeg gjøre nå sa han - jeg må jo hjem i kveld. Bare ta det med ro du sa jeg - jeg har allerede booket deg om til avgangen kl. 20.00 og da det nå bare er noen minutter til avgang kan du bare begynne å bevege deg til utgang 26 og ha en riktig god tur hjem. Dette er Berg-Hansen det, sa han og takket og takket…. Nå rekker jeg allikevel siste flyet fra Trondheim, hurra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar