tirsdag 27. januar 2009

If you do what you always did

Det er et amerikansk ordtrak som sier: If you do what you always did, you'll get what you always got'.

Vi hadde en presentasjon tidligere i kveld hvor ulike konsepter ble lagt fram av de 8 gruppene. Jeg må presisere at jeg ikke har energi men nytenking som mitt fagfelt. Etter å ha hørt på de 8 presentasjonene savnet jeg en ting: Drømmene for landet vårt. Dersom det var visjonære ting i det som ble lagt fram, må det ha gått meg hus forbi. Eller kanskje det ble pakket inn i så mange ord at det ble til en ulldott til slutt. Det er så fantastisk lett å ta tak i de nære ting og tilsvarende vanskelig å gripe tak i de store tingene. Det er ikke alle eksperter forunt å se verden oppe fra helikopteret.

For å si det som en grønn-boks-kollega formulerte det: Undre tar litt tid. Mirakler tar lenger tid. Det er håp i hengende snøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar