fredag 5. desember 2008

Fornyelse hos forsikringsgiganten? Ha, ha, den var god!

For et par år siden anskaffet jeg en nøkkelmannsforsikring i et selskap jeg hadde etablert. Dersom jeg døde på korrekt måte ville selskapet få utbetalt 2 mill.

Jeg bestilte forsikringen og fikk beskjed om å sende diverse papirer (bl.a. firmaattest). For å gjøre en lang historie kort: For å få forsikringen måtte jeg bl.a. ta noen telefoner, sende et par brev, kjøpe ny firmaattest og møte opp personlig 2 ganger på forsikringsselskapets kontor før alt var i orden. Alt ekstraarbeidet hadde ikke noe med min helse å gjøre men med forsikringsgigantens krav til dokumentasjon. (Nå oppleves kanskje ikke dette som ekstraarbeid hos forsikringsselskapet, men jeg skal love deg at det oppleves som ekstraarbeid fra min side).

Et par år senere beslutter vi å avskaffe nøkkelmannforsikringen. Etter å ha avbestilt både på telefon og pr brev, var fortsatt ikke saken løst. Forsikringsselskapet måtte nemlig også denne gangen ha en firmaattest som var nyere enn 3 måneder. Slik er nemlig reglene. Jeg gikk inn på http://www.brreg.no/ og fant ut at en slik attest ville koste meg 150,-. Deretter ringte jeg tilbake til forsikringsselskapet og fortalte at det ville kostet meg 150,- å slutte å kjøpe produktet deres. Det virket ikke som om det overrasket kundebehandleren. Så lurte jeg på hva som ville skje dersom jeg ikke betalte fakturaene på denne forsikringen. 'Da får du to purringer og så opphører forsikringen', var svaret.

Så det har blitt løsningen: Jeg betaler ikke regningene. På pulten foran meg ligger 1. purring. Den andre kommer vel ved juletider. Uansett: Jeg er imponert. Bestiller du nøkkelmannsforsikring hos forsikringsgiganten får du i tillegg svart belte i firmaattest, doktorgrad i forsikring og en gratis kopp kaffe hver gang du er innom kontoret deres.

Jeg sendte et tips til en venn av meg som jobber i dette forsikringsselskapet om dette bloginnlegget. Her er svaret hans (han får nemlig ikke lagt inn kommentarer selv): "Tilgang til blogg er stengt fra jobben. Må sjekke dette fra hjemmepc.."
Hallo! Er det lov å jobbe i dette selskapet hvis man er under 40 eller må man være helt utdatert for å få jobb der?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar